آشنایی باچندعبارت ایتنرنتی
هنرستان کاردانش حضرت علی اکبر ناحیه 2کرج
هنرستان کاردانش حضرت علی اکبر ناحیه 2کرج
درباره وبلاگ


به وبلاگ هنرستان تازه تاسیس کرج2 خوش آمدید
نويسندگان
سه شنبه 5 دی 1391برچسب:, :: 16:28 :: نويسنده : رحمان رجبی

 آشنایی باچندعبارت اینترنتی:

Data Transfer Rate
سرعتی میباشد که مودم میتواند اطلاعات را منتقل کند که معمولاً برحسب تعداد بیتها در ثانیه میباشد . هر قدر رقم مربوطه به سرعت انتقال داده بالاتر باشد سرعت مودم بالاتر خواهد بود که به طبع آن قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. سرعت مودمهای امروزی معمولاً 28800 bps یا 57600 bps معروف به 56k میباشد.

Ethernet

روشهای معمول در شبکه های کامپیوتری جهت اطلاعات میباشد و به شما اجازه میدهد که کامپیوتر ها و ابزارهای جانبی مثل پرینتر را به هم متصل کند.

Fire Wall

نرم افزاری که جهت جلوگیری از ورود نفوذگران به سیستم های متصل به شبکه بکار برده میشود که دیواره آتش نام دارد. عمدتا هدف استفاده از این نرم افزار ایجاد سدی در برابر هکر ها میباشد. Znoxe Alarm نمونه خوبی برای کاربران جدید است

بقیه عبارات در ادامه مطلب

 

Digital Camera

با دوربین دیجیتال میتوانید به عکس برداری پردازید. تصاویر این دوربین نیازی به فیلم های معمولی ندارد و به صورت فایلهای گرافیکی در حافظه ذخیره میشوند در مواقع لازم میتوانید تصاویر خود را از حافظه دوربین توسط کابل مربوطه به کامپیوتر خود منتقل کنید. دوربینهای دیجیتال امروزی حتی بر روی Mini CD نیز میتوانند تصاویر را ذخیره کنند. و یا بر روی کارتهای مخصوصی که به پورت USB کامپیوتر شما متصل میشوند.

IRC- Internet Relay Chat

محلی که افراد میتوانند در آن به چت و گفتگو بپردازند IRC گفته میشود. در دنیای اینترنت راهها و نرم افزارهای دیگری نیز جهت Chat کردن وجود دارند ولی IRC از اولین ها میباشد. در IRC کانالهای گفتگوی مختلفی وجود دارد که در هر کدام موضوعات گوناگون به بحث گذاشته میشوند

LAN -Local Area Network

به شبکه ای که تعدادی PC از طریق رسانه ای مانند کابل به یکدیگر متصل شده اند LAN گفته میشود. مفهوم لغوی LAN شبکه محلی میباشد که جهت اشتراک گذاری فایلها و نرم افزار های موجود، مورد استفاده قرار میگیرد. معمولاً LAN در یک محدوده جغرافیایی کوچک استفاده میشود.

Anonymous FTP

پروتکلی که از طریق آن کامپیوتر ها میتوانند به دنبال فایلها بر روی اینترنت بپردازند FTP نامیده میشود. منظور از Anonymous به مفهوم ناشناس بودن کاربر میباشد. یعنی هرکسی با بکار بردن این شناسه وبا دادن رمز عبور میتواند به کامپیوتر میزبان متصل شود. اغلب دانشگاهها و شرکتهای روسی و آژانسهای مختلف معمولاً فایلهایی جهت دسترسی عموم به اشتراک گذاشته اند.. جهت استفاده از پروتکل FTP شما به نرم افزارهای سرویس دهنده مانند WSFTP نیاز دارید. Cute FTP و FTP Voyager نیز نمونه های دیگری هستند.

Network

تعدادی کامپیوتر که توسط رسانه ای مناسب به یکدیگر متصل شده اند تا منابع و اطلاعات خود را به اشتراک گذارند شبکه نامیده میشوند. به طور کلی 2 نوع شبکه وجود دارد. شبکه محلی ( LAN ) و شبکه گسترده ( WAN )

MIS

به سیستم کامپیوتری که در یک اداره یا سازمان و یا شرکت، اطلاعات تجاری و مدیریتی را از تمام بخشهای داخلی دریافت میکند MIS اطلاق میشود. بر اساس قواعد تعریف شده در این سیستم کامپیوتری این سیستم از اطلاعات خام دریافتی گزارشها و نتایج مربوطه را استخراج می کند و برای سایر کارمندان ارسال میکند

Network Adapter

به کارتی که داخل کامپیوتر شما نصب میشود و وظیفه اتصال شما به شبکه کامپیوتری منزل یا محل کار شما را بر عهده دارد آداپتور شبکه میگویند. برای این کار شما نیاز به یک آداپتور شبکه برای اتصال به یک شبکه Ethernet یا Token Ring دارید. معمولاً این کارتها بر اساس نوع رسانه ( سیم ) متصل به آن دارای سرعت 10 mbps یا 100 mbps میباشد.

MIME -Multi Purpose Internet Mail Extensive

مجموعه قوانینی که جهت ارسال داده هایی غیر از متن عادی در ایمیل ها استفاده میشود به MIME معروف هستند. یک ایمیل میتواند شامل تصاویر و فایلهای گوناگون الحاق شده به آن باشد گیرنده و فرستنده هر دو باید از قوانین MIME جهت ارسال و دریافت ایمیل آگاه باشند. اغلب نرم افزار هایی مثل Out look از قوانین MIMEمطلع هستند. اخیراً در ویندوزهای 2000 به پایین مشکلی در MIME جهت کار با Outlook مشاهده شد. که ویروسها از آن بهره میبردند و Microsoft نرم افزاری را جهت محافظت کامپیوترها در برابر این ویروسهاابداع کرده که در وب سایت Microsoft میتوانید دریافت کنید.

Network Administrator

شخص متبحری که اطلاعات کافی از شبکه های کامپیوتری و نحوه عملکرد آنها دارد. این شخص مسئول نگهداری از شبکه و عیب یابی و تصحیح شبکه خواهد بود. حتی نصب نرم افزار ها بر روی سرور و یا تعریف نامهای کاربری به عهده این شخص میباشد و بالاترین سطح دسترسی به شبکه را خواهد داشت. نگهداری از این شبکه ها کار مهمی است.

New Bie

به فرد تازه کار که هنوز به دنیای اینترنت و نحوه تبادل اطلاعات و خرید و فروش در اینترنت آگاه نیست New Bie اطلاق میشود. و برخی سایتها بخشی به نام New Bie دارند که به تازه کاران کمک میکند.

URL

مخفف کلمات Uniform Resource Location میباشد. هر URL مختص یک سایت بر روی اینترنت میباشد که توسط شرکتی بین المللی توضیح میگردد برای اطلاعات بیشتر میتوانید بخش IP address مراجعه کنید. آدرسی که به یک صفحه وب یا هر منبعی بر روی وب جهانی و یا به طور کلی به اینترنت اشاره کرد.

Home Page

به صفحه اول خانگی یک وب سایت Home Page گفته میشود. همچنین تعریف دیگری که میتوان برای آن در نظر گرفت بر روی مرورگر سایتی را میتوان به عنوان سایت پیش فرض در نظر گرفت که همواره با اجرا کردن IE آن سایت بر روی مرورگر ظاهر شود. و نیز هر گاه بر روی سایتهای دیگری بودید با کلیک بر روی Home Page میتوانید به آن سایت باز گردید.

Image Map

به عکسهایی در وب اطلاق میشود که با کلیک بر روی هر قسمت از تصویر به قسمتهای مختلف و یا آدرسهای وب مختلف لینک میشوید.

WAN

شبکه بزرگ و وسیع میباشد که از اتصال دو یا چند LAN پدید می آید . برای این اتصال معمولاً از تکنولوژیهای مختلفی استفاده میشود.

Token Ring

در تکنولوژی Token Ring انتقال داده ها توسط Token ( یک نشانه ) که در حلقه تشکیل دهنده کامپیوتر ها گردش می کند و کنترل میشود تنها کامپیوتر دارای Token میتواند داده ها را انتقال دهد. Token پس از انتقال به دریافت داده ها به کامپیوتر بعدی حلقه سپرده میشود و هیچ گونه مجادله ای در یک حلقه Token بوجود نمیآید زیرا هر کامپیوتر برای انتقال نوبت خود را دارد .


معنای لغوی آن ابر متن میباشد یعنی متن هایی بر روی اینترنت که با کلیک بر روی آن به صفحه دیگری رهنمون خواهید شد.

E-mail

مخفف کلمات Electronic Mail میباشد که سیستم پست الکترونیکی میباشد. روزانه پیام های زیادی از یک بخش به بخش دیگر فرستاده میشود

HTML

مخفف کلمات Hyper Text Markup Language به معنای زبان کد گذاری ابر متن میباشد یعنی بوسیله این زبان میتوان طراحی صفحات وب کرد . که این کدها در یک ویراستار وارد شده و سپس با بازدید شدن آن توسط مرورگر ترجمه خواهد شد.

Down Load

به گرفتن فایلها از کامپیوتر راه دور به کامپیوتر شخصی Download کردن میگویند. بعضی از Download ها مجانی و برخی دیگر بصورت پولی هستند

IP Address

این آدرس با استفاده از پروتکل اینترنت برای شناسایی هر کامپیوتری روی شبکه مورد استفاده قرار میگیرد . یک ادرس IP نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه
پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 208
بازدید کل : 3619
تعداد مطالب : 37
تعداد نظرات : 28
تعداد آنلاین : 1



این سایت را حمایت می کنم